وبلاگ تجاری
وبلاگ تجاری

وبلاگ تجاری

سایت خدماتی چیست و چه امکاناتی دارد؟

یک نیاز ضروری برای کسب و کارهایی که خدماتی خاص یا متنوع به مشتریان می‌دهند، طراحی سایت خدماتی است. سایت خدماتی می‌تواند در قالب یک وب سایت نظافت منزل، یک وب سایت خدمات درمانی یا حتی یک سایت مشاوره کسب و کار باشد. تنوع ساختار این وب سایت‌ها بسیار گسترده است؛ زیرا هر کسب و کار، خدمات ویژه‌ای دارد و طراحی سایت باید بر مبنای آن خدمات طراحی شود. در این مقاله سعی داریم به امکانات و ویژگی‌هایی اشاره کنیم که برای ساخت هر نوع سایت خدماتی ضروری هستند.


امکانات مهم یک سایت خدماتی

شرکت‌های مختلف، امکانات متنوعی را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. این امکانات می‌تواند با توجه به نوع خدمات شرکت متفاوت باشد. با این حال در ادامه به امکاناتی اشاره خواهیم کرد که برای طراحی انواع سایت مشاغل از جمله سایت خدماتی ضروری هستند.

1.منوی خدمات

شرکت‌های مختلف، خدماتی متنوع ارائه می‌کنند که باید در منو یا زیرمنویی جداگانه قرار گیرند. این دسته بندی می‌تواند انتخاب مشتریان را آسان سازد.

2.سفارش آنلاین خدمات

فلسفه‌ی اصلی طراحی سایت خدمات، امکان سفارش و دریافت آن به صورت آنلاین است. باید بخشی در سایت وجود داشته باشد که بتوان خدمت مورد نظر را از طریق پر کردن یک فرم سفارش داد.

3.توصیه‌ی مشتریان

یکی از مهمترین فاکتورهای طراحی سایت خدماتی، درج توصیه‌ی مشتریان است. قرار گرفتن این بخش در صفحه می‌تواند تاثیری جدی بر تصمیم کاربران جدید بگذارد. این کار می‌تواند اعتبار یک شرکت را به راحتی افزایش دهد.

4.دسته‌بندی خدمات با توجه به موقعیت جغرافیایی

برای افرادی که در موقعیت‌های مختلف جغرافیایی زندگی می‌کنند، دسترسی به خدمات موجود در محل، بسیار ضروری است. بنابراین باید بخشی در سایت موجود باشد که بتواند خدمات مختلف را با توجه به محل زندگی کاربران فراهم کند.

5.تهیه‌ی اپلیکیشن مجزا

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند مشاهده و سفارش خدمات را آسان کند، اپلیکیشن سایت است. اپلیکیشن ابزاری است که می‌تواند به فرم دلخواه طراحی شود و خدمات شرکت به راحتی در اختیار کاربران قرار گیرد.  

6.فرم های تماس

فرم تماس، گزینه‌ای حیاتی برای برقراری ارتباط مشتری با شرکت است. اگر این فرم دم دست نباشد، کاربران به هنگام سفارش خدمات، سردرگم می‌شوند.

7.امکان چت آنلاین

چت آنلاین، بخشی از سایت است که در تمام صفحات باید وجود داشته باشد تا مشتری بتواند جواب سوالات خود را در اسرع وقت بدست آورد.

8.صفحه تماس با ما

یکی از ضروری‌ترین صفحات سایت خدماتی، صفحه‌ی تماس با ما است. اگر مشکلی در تحویل خدمات صورت گیرد، مشتریان با استفاده از اطلاعات این صفحه می‌توانند به طور مستقیم با مسئولان شرکت در تماس باشند.

9.صفحه‌ی درباره ما

در این صفحه باید در مورد اطلاعات شرکت از قبیل تعداد کارکنان، قدمت شرکت و نوع فعالیت شرکت صحبت شود. صفحه درباره ما یکی از صفحاتی است که بر افزایش اعتماد کاربران بسیار تاثیرگذار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد