وبلاگ تجاری
وبلاگ تجاری

وبلاگ تجاری

تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن

شخیص تفاوت تونرها یکی از مهم ترین سوالاتی است که برای کاربران پرینترها وجود دارد. کسانی که از پرینتر استفاده می کنند،  باید تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن را بدانند. در ابتدا بهتر است بدانیم تونر چیست. تونر کارتریج به مواد مصرفی پرینترهای لیزری گفته می شود. با استفاده از تونرها که نوعی پودر هستند، پرینتر اسناد  را چاپ می کند. در واقع تونر در پرینتر لیزری کاربردی مانند جوهر در پرینترهای جوهر افشان دارد. بنابراین کیفیت تونر در کیفیت چاپ پرینتر و همچنین طول عمر دستگاه،  اهمیت بسیاری دارد. در این مقاله با همراه باشید ابتدا در مورد تونرهای اصلی و سازگار پرینترها صحبت میکنیم . سپس به تفاوت تونر اصلی کارتریج و تونر سازگار با آن خواهیم پرداخت.

تونر اصلی کارتریج چیست؟

برای شناخت تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن،  ابتدا باید هر کدام از آنها را بشناسید. تونر اصلی به تونر هایی گفته می شود که توسط شرکت سازنده پرینتر،  به فروش می رسد. شرکت های سازنده پرینتر برای به دست گرفتن بازار تونر پرینترهای خود،  این محصولات را نیز تولید می کنند.

برخی شرکت ها پرینترهای خود را با قیمت کمی به فروش می رسانند. بنابراین مشتری های زیادی را ترغیب به خرید محصولات خود می کنند. اما تونرها و کارتریج ها را با سود بیشتری می فروشند. این عمده ترین تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن است. شرکت ها به امید اینکه مشتری کارتریج اصلی را خریداری می کند، پرینترها را با سود بسیار کمی عرضه می کنند. ولی قیمت بالای کارتریج های اصل، بسیار بالا است. به همین بسیاری از افراد برای جلوگیری از هزینه های بالا،  از خرید آنها امتناع می کنند. به خصوص اداره ها و شرکت ها که مصرف بالایی دارند.


تونر سازگار کارتریج چیست؟

شرکت هایی وجود دارند که تونر کارتریج های مناسب با پرینترهای تولید شده توسط برندهای مختلف می سازند. این شرکت ها رقیب هایی قوی برای سازنده های پرینترها هستند. چرا که بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند تونر کارتریج این شرکت ها را خریداری کنند. به محصولات چنین شرکت هایی، تونر کارتریج سازگار با پرینتر گفته می شود.

بیشتر شرکت های سازنده تونر سعی در بالا بردن کیفیت خود دارند تا توجه مشتری های بیشتری را به محصولات خود جلب کنند. البته در رقابت و کنکاش میان تشخیص تفاوت تونرها، هر گروه عقیده دارند، محصولات آنها بهتر است. این رقابت شدید همچنان نیز وجود دارد. به همین دلیل افراد سردرگم بسیاری وجود دارند که هنوز نمی دانند کدام را انتخاب کنند. برای این افراد تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن، هنوز مبهم است.

تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن چیست؟

شاید تا این بخش از مقاله به تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن پی برده باشید. تونر اصلی توسط سازنده پرینتر عرضه می شود. اما تونر سازگار توسط شرکت دیگری تولید می شود. انتخاب و تشخیص بهتر بودن این دو نوع تونر به شرایط استفاده از پرینتر وابسته است. در برخی موارد تونر اصلی بهتر است و در برخی نیز تونر سازگار توصیه می شود. فاکتورهایی برای این تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن وجود دارد که در ادامه آنها را بیان کرده ایم.


کیفیت ساخت

در تولید هر محصولی کیفیت یکی از فاکتورهای بسیار مهم است. بنابراین در خرید یک تونر کارتریج در اولویت اول باید به کیفیت آن توجه کنید. تونرهای اصلی معمولا از کیفیت خوبی برخوردار هستند. تونرهای سازگار نیز هر روز کیفیت محصولات خود را ارتقا می دهند.

کاغذ مورد استفاده

در تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن و اینکه کدام یک بهتر است، کاغذ مورد استفاده شما تأثیر زیادی دارد. اگر از پرینتری با تونر اصلی و کاغذ ساخت آن شرکت استفاده کنید، کیفیت چاپ بسیار خوبی را تجربه خواهید کرد. البته این موضوع به معنی بی کیفیت بودن تونرها و کاغذهای سازگار با پرینتر نیست.

بودجه

تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن در قیمت ها نیز مشخص است. تونر کارتریج هایی که ساخت یک برند معتبر هستند، قیمت بالایی نسبت به تونر سازگار دارند. به همین دلیل مراکزی که از پرینتر زیاد استفاده می کنند، ترجیح می دهند تونرهای سازگار را با قیمت کمتر خریداری کنند.

خرید تونر کارتریج باکیفیت

همانطور که در بخش قبل گفته شد، کیفیت در تولید هر محصولی بسیار مهم است. در برخی موارد ممکن است یک تونر اصلی کارتریج، کیفیت بالایی داشته باشد. ولی در برخی موارد نیز این موضوع بر عکس است. هنگام خرید باید به این تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن توجه کنید.

برخی از برندها دارای کیفیت عالی هستند. بنابراین باید از تونر اصلی برای پرینتر استفاده کنید. به خصوص وقتی که به کاغذ آن برند نیز دسترسی دارید. اما برخی از برندها در این قضیه چندان خوب عمل نکرده اند. تونرهای سازگاری باکیفیتی برای آنها وجود دارد که جایگزین خوبی برای تونر اصلی هستند.

اگر کم کردن هزینه ها برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است بررسی تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن را کنار گذاشته و تونر سازگار را انتخاب کنید. چرا که بسیار ارزان تر هستند. همانطور که قبلا گفته شد، این موضوع برای شرکت ها و اداره ها در اولویت قرار دارد.


خرید اینترنتی تونر کارتریج

در نهایت با بررسی تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با آن،  باید راه مناسبی برای خرید آنها پیدا کنید. نمونه های تقلبی تونر اصلی و سازگار در بازار بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است فروشگاهی معتبر را انتخاب کنید. فروشگاه آنلاین معتبر می تواند نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کند. شما در این فروشگاه می توانید تفاوت تونر اصلی کارتریج با تونر سازگار با هر برند را بررسی کنید. پس از بررسی از جهات مختلف مثل قیمت و کیفیت، می توانید خرید خود را انجام دهید. با خرید از یک فروشگاه آنلاین معتبر،  دیگر نگرانی برای تقلبی بودن اجناس وجود ندارد. چنین فروشگاهی خود را در بازار به اثبات رسانده است. همچنین دائم توسط سازمان نظارتی مربوطه، مورد بررسی قرار می گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد