وبلاگ تجاری
وبلاگ تجاری

وبلاگ تجاری

سئو چیست؟ ضرورت انجام SEO چیست ؟

بسیاری از افراد با اینکه سئو چیست ؟ و ضرورت انجام بهینه سازی برای سایت های اینترنتی چقدر هست آشنایی کلی دارند اما از جزئیات شناخت کافی ندارند. در این مقاله برای پاسخ به سوال تعریف سئو چیست ، اطلاعات کاملی در رابطه با اهمیت ، کاربرد و اصول seo ارائه می دهیم.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره میتوانید به سایت الی وب سر بزنید.

سئو برگرفته از کلمات search engine optimization و فارسی مخفف اصلی آنها یعنی SEO و به در لغت معنی بهینه سازی  وبسایت اینترنتی برای دیده شدن در موتورهای جستجو می باشد.

seo تمامی مباحث مرتبط با بهینه سازی و بهبود عملکرد یک وبسایت را در موتورهای جستجو (مانند گوگل ، بینگ و یاهو ) و رضایت کاربران و بازدید کنندگان  را در بر میگیرد و از اصلاح کدنویسی گرفته تا تولید محتوای مناسب ، ارتقا رتبه در گوگل ، افزایش سرعت و کاهش حجم آن و بسیاری از موارد دیگر را در خود جای داده است.

یک سایت بدون فرآیند بهینه سازی خوب و اصولی مانند یک خودرو بدون بنزین است که هر چقدر هم زیبا و لوکس باشد ولی عملا هیچ کاربرد و عملکردی

مراحل اصلی سئو

مراحل اصلی سئو چیست؟ این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. مراحل SEO بسیار وسیع و متعدد هستند که مهم ترین آنها را برای شما تشریح می کنیم.

سئو داخلی و سئو سایت خارجی دو مرحله کلی و اصلی بهینه سازی وب هستند. همانطور که از نام آنها پیداست سئوی داخلی کلیه مواردی که مربوط به چهارچوب وبسایت شما می شود را در بر می گیرد و در مقابل سئو خارجی به تصحیح و بهبود روابط یک پایگاه داده اینترنتی با سایر سایتها و موتور های جستجو می پردازد.

شرکت سئو الی وب میتواند در تمامی این مراحل به شما یاری رساند.

طراحی وب سایت

به نظر شما اولین مرحله برای شروع فرآیند سئو چیست ؟ مسلما باید گفت که طراحی مناسب است که باید از پایه بر مبنای اصول و استاندارد های سئو انجام شود.

نمی توان یک قالب ضعیف و بی کیفیت را ارتقا داد و هرچقدر هم که تلاش کنیم باز یک جای کار می لنگد ولی در صورتی که طراحی عالی انجام شده باشد دیگر مشکلات پایه ای در هنگام انجام بهینه سازی پیش نمی آید.

سئو داخلی (on-page ) و خارجی چیست ؟

سئو داخلی on-page مواردی مانند بهبود سرعت و کاهش حجم تصاویر و نیز بهینه سازی قالب سایت را دربر می گیرد و

 بهینه سازی هر آنچه که مربوط به درون هاست و دامنه وبسایت شما می باشد را انجام می دهد و اما مهم ترین بخش برای سئوی داخلی چیست ؟ تولید محتوا و بهینه کردن کدهای قالب است که باید با دقت انجام شود!

موارد دیگری مانند انکر تکست ها و لینکدهی داخلی و بهبود منو و نحوه نگارش مطالب و ایجاد فایل های صحیح robots.txt و htaccess  هم در این حیطه قرار می گیرند.

وقتی که شما بتوانید ارتباط مناسبی میان وبسایت خود و شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو و سایر وب سایت ها ایجاد کنید به سئو خارجی سایت مطلوب دست پیدا می کنید

سئو خارجی شامل چیست ؟ خرید تبلیغات گوگل برای سایت  ، فعالیت در فروم ها و شبکه های اجتماعی و دریافت بک لینک با کیفیت از دامنه های دیگر می باشد.

نقش تولید محتوای خوب و مناسب در سئو چیست؟

به قول بیل گیتس : محتوا پادشاه است ، اما اهمیت این جمله در سئو چیست؟

محتوای خوب یکی از الزامات سئو برای سایت می باشد که گوگل و سایر موتورهای جستجو علاقه زیادی به آن دارند. علاوه بر این تولید محتوای خوب برای بازدیدکنندگان منجر به افزایش بازدید و علاقه کاربران به وبسایت شما می شود

محتوا یکی از اهرم های سئوی سایت است که نقش کلیدی و ممتازی در ارتقا جایگاه در گوگل و سایر موتورهای جستجو ایفا می کند. محتوای خوب همانقدر باعث پیشرفت وبسایت می شود که محتوای تکراری و کپی برداری شده موجب افت آن می گردد.

مطالب و محتوا در عین حالی که باید جدید و غیر تکراری باشند باید تمام اصول سئو مانند تگ های مناسب ، هدینگ های خوب و طول متن و تعداد کلمات قابل قبول و ارتباط با موضوع سایت را نیز رعایت کنند

موارد مهم برای بهبود مطالب و محتوای سایت در سئو چیست ؟
مطالب غیر تکراری بنویسید و از متون خارجی و مقالات معتبر استفاده نمایید
حتما متن نگارش شده باید بیشتر از 700 کلمه باشد
از هدینگ های H1  تا H3  به صورت درست در صفحه استفاده کنید
سعی کنید هر 150 تا 200 کلمه را در یک هدینگ قرار دهید
در متن خود از تصاویر دارای متن جایگزین و دقت در ویژگی alt تصویر استفاده کنید
انکر تکست ها و لینکدهی داخلی که جز مهم ترین اصول سئو سایت هستند را فراموش نکنید

نقش افزایش محتوا و مقالات در سئو چیست؟

موتورهای جستجو و علی الخصوص گوگل علاقه زیادی به محتوا و مقالات دارند

آیا می دانید بهترین راه برای برآورده کردن این موضوع چیست ؟ این که یک وبلاگ برای وبسایت خود طراحی کنید. باید سعی کنید که محتوا و مقالات خود را افزایش دهید و این امر باید به مرور زمان و پیوسته سئو را تقویت می کند.

برای بهبود سئو  هر چقدر که محتوا و مقالات شما بیشتر شود به ازای کلمات کلیدی بیشتری دیده می شوید و این افزایش بازدید تاثر مثبتی روی صفحات اصلی وبسایت شما می گذارد. اما علت این موضوع چیست؟ به این دلیل که خزنده ها و ربات های آنالیز هر لحظه ای که وبسایت را بررسی میکنند کلمات بیشتری را می یابند.

گوگل به مطالب جدید علاقه دارد

همانطور که گفتیم گوگل به مطالب جدید علاقه دارد به این معنی که ربات ها و خزنده های موتور های جستجو روزانه و لحظه به لحظه عملکرد شما را رصد و بررسی می کنند و وقتی یک محتوای جدید را منتشر می کنید.

با توجه به اصول و قوانینی که برای سئو تعریف شده است به وبسایت شما امتیاز مثبت می دهند

علاقه گوگل به مطالب جدید به علت احترامی است که گوگل برای کاربران خود قائل است. با این کار شما در حال کسب و افزایش رضایت کاربری خود هستید که موتورهای جستجو با درک این مطلب خواه ناخواه شما را جز وب سایتهای مطلوب قرار می دهند.

انتخاب کلمات کلیدی سایت در سئو چیست؟

کلمات کلیدی واژگانی هستند که شما علاقه دارید که به ازای جستجوی آنها در گوگل کاربران دامنه شما را پیدا کنند

کلمات اصلی یک سایت ، کلیدی ترین عناصر تعیین روش و فرآیند سئو هستند. اگر شما در زمینه خاصی فعالیت می کنید باید ابتدا کلمات کلیدی مرتبط را به خوبی بشناسید. همچنین علاوه بر کلمات کلیدی اصلی ، مترادف ها و کلمات مشابه ای هم که مورد علاقه کاربران برای جستجو است را بیابید

سپس متتناسب با همان کلمات کلیدی اقدام به تولید محتوا و لینکدهی داخلی و خارجی نمایید که این امر شانس سئو را برای سایت شما افزایش می دهد.


تعداد مناسب کلمات کلیدی در سئو

مفهوم کنترل سئو سایت چیست ؟

یکی از مهم ترین مفهوم ها و مراحل سئو کنترل روزانه سایت می باشد. کنترل وضعیت لحظه ای بوسیله ابزار هایی مثل گوگل سرچ کنسول یا gtmetrix  قابل انجام است. این ابزارها موجب می شوند که شما شرایط خود را روزانه رصد و کنترل کنید و در صورتی که ایراداتی در وبسایت وجود داشته باشد آن را برطرف کنید.

اگر کنترل خوبی روی شرایط و وضعیت وب سایت خود نداشته باشید خیلی زود در سئو شکست خواهید خورد.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

اگر از شما بپرسند به مفهوم خیلی ساده سئو چیست !؟ باید در یک عبارت بگویید: بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو!

بهینه سازی که منجر به ارتقا و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می شود و ورودی آن از موتور جستجو را افزایش می دهد

هدف سئو وب هم همین است ، اینکه وبسایت بتواند طوری بهینه سازی شود که برای موتورهای جستجو مطلوبیت و محبوبیت داشته باشد

واژه بهینه سازی یا optimiziation یکی از کلمات اصلی SEO است که در کنار دو کلمه دیگر فرآیندی را با هدف علاقه مندی موتورهای جستجو به یک دامنه پیگیری می کند

موتورهای جستجو زمانی به یک وبسایت یا دامنه علاقه نشان می دهند که تمام اصول (حداقل موارد مهم ) در آن دقیقا لحاظ شده باشد

هدف اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو و سئو چیست ؟

هم اکنون میتوانید جهت مدیریت سئو سایت خود از کارشناسان شرکت الی وب کمک بخواهید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد